3 חלקים לתפילת שמונ ה עשרה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


3 חלקים לתפילת שמונ ה עשרה

פורסם בתאריך 08/31/2008 ע"י משה שרון בקטגוריה דת ואמונ ה | צפיות: 3547 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קבלה, תפילה, תפילת שמונ ה עשרה, יהדות לפי קבלה

3 חלקים לתפילת שמו× ה עשרה

ה× ה תפילת שמו× ה עשרה מתחלקת לשלושה חלקים:
3 ברכות ראשו× ות הן שבח לקב"ה -
13 ברכות אמצעיות הן בקשות מאת ה'
3 ברכות אחרו× ות הן הודיה לה'

ויש לשאול כאן כמה שאלות:
א. מדוע א× ח× ו צריכים לשבח את ה', האם הוא זקוק לתשבוחות?
ב. האם לא די לי לבקש את אשר על ליבי? מדוע הכתיבו לי א× שי הכ× סת הגדולה מה לבקש?
ג. מדוע להודות? הרי טרם קיבלתי מבוקשי...

ובכדי לע× ות על השאלות ה× "ל עלי× ו לדעת שחכמת הקבלה בפ× ימיות עוסקת ומכוו× ת אות× ו לתהליכ הרוח× י שבתפילה ואומר הרב יהודה אשלג שתפילה היא עבודה שבלב ומדייק אל תקרא עבודה אלא אבודה שבלב, בא', כי באמת כשאדם × כ× ס לתפילה, הוא צריכ להרגיש אבוד, ושאין עוד מישהו בעולם שיכול לעזור לו מלבד ה' ואז, כאדם אבוד, מסדר את שבחו.

א. כי מי שבאמת, מסתכל על הרופא האחרון בפל× טה שיושיע אותו ממחלתו, ואין לו ספקות או "אל זר", ה× ה תפילתו עולה מעומקא דליבא, ולכן א× ח× ו מסדרים שבחו של מקום בראשית תפילת העמידה , שודאי לא ייתכן לומר שהקב"ה זקוק לתשבוחות של עפר ואפר כמו× י אלא - דע מול מי אתה עומד וממי אתה מבקש . אתה קדוש ושמכ קדוש וקדושים בכל יום יהללוכ סלה.

ב. וה× ה זוהי שאלת השאלות. ודע, כי באמת תפילה מעומקא דליבא עולה עשרות מו× ים מעל קריאה מתוכ ספר, אבל א× שי הכ× סת הגדולה ידוע ידעו כיצד יראה דור× ו, מבולבל ומכוסה, וידעו ש× גיע למצב שאפילו הרצון של× ו לא ברור ל× ו, לא כל שכן המחשבות, הדיבורים והמעשים. מה עשו? הכתיבו ל× ו את מה שא× ח× ו אמורים לרצות. כי למשל, מה פירוש הברכה "החזיר× ו בתשובה שלמה מלפ× ייכ", הלא א× י זה שאמור לחזור בתשובה ולא הוא אותי, × כון? אכן בדיוק זה הדבר, א× י מבקש ממ× ו את מה שא× י מצד עצמי לא רוצה אלא מה שא× י אמור לרצות. א× שי הכ× סת הגדולה כתבו את התפילות שלהם, הפרטיות, ו× ת× ו לעמכ. וכתב על ככ ר' אלימלכ מליז'ע× סק לפ× י שתיקן את תפילה קודם תפילה "כאשר ראיתי שרוב העולם אי× ם מכוו× ים בתפלתם כיאות מקוטן השגתם ומגודל טרדת הזמן וטרדת וקושי הפר× סה אי× ם יכולם לכוון דעתם בכל התפלה, עלה על דעתי לתקן × וסחא חדשה וקצרה שיהא שווה לכל × פש, והרגישו בזה א× שי כ× סת הגדולה הקדושים ובאו ה× ה ובקשו מאתי שלא לעשות זאת לש× ות אפילו תפלה אחת מ× וסחתם, והתייעצתי עמם, ואמרו לי שאתקן תפלה קודם התפילה וזה יועיל למי שאין ביכולתו לכוון בכוו× ות הראויות לכוון בכל התפילה" (צעטיל קטן)


ג. מטעם השתוות הצורה כמובן, כמאמר הבעש"ט "במקום ש× מצאות מחשבותיו של אדם, שם הוא" שמע× ה התפילה יכול להגיע רק אצל מי שכבר התאים את עצמו למצב הזה ולא למי שעדיין מחכה שמשהו מחוצה לו יקרה, כמו שא× ו × והגים בע× יין ה"תשליכ" שבוודאי, מי שאמור להשליכ במצולות ים כל חטאותי× ו, הרי זה הקב"ה בכבודו ובעצמו ומה פשר הפעולה שא× ו עושים כאן על יד מקוואות מים? הרי אם אתה רוצה שהקב"ה ישליכ, השלכ גם אתה, ואם רוצה אתה שתפילתכ תתקבל, × הג כאילו כבר התקבלה.

הכותב הי× ו מרצה לקבלה

 

אודות משה שרון

משה שרון קבלה | לימודי קבלה 054-6970455 sharon@mo6.co.il www.mo6.co.il

משה שרון

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר